vrijdag 21 oktober 2011

French Fridays with Dorie: Pissaladiere




Voor deze week moesten we een pissaladiere maken. Dat lijkt op een pizza met gecarameliseerde ui, olijven en ansjovis erop. De uien worden geruime tijd gestoofd  met een variatie aan kruiden en worden heerlijk zoetig. En dat smaakte lekker.

Maar om eerlijk te zijn. Voor mij persoonlijk is dit geen recept om in Oktober op een koude regenachtige dag te eten, zoals deze week.
De zoute ansjovis en olijven zullen heerlijk smaken op een hete zomerdag met een koel drankje erbij in de ene hand en een stukje pissaladiere in de andere. Ik kan me ook voorstellen dat het heerlijk is als hapje op een feestje. Maar voor mij geen gerecht voor dit moment.
Mede ook door de smaak die ansjovis en olijven hebben, was het ook geen hit bij de kinderen. In ieder geval niet die van mij.
Dus ik denk niet dat ik dit recept veel ga maken. Zeker niet meer in de winterperiode.

Maar het zag er geweldig uit en rook ook erg lekker.


Geen opmerkingen: