zaterdag 31 december 2011

Bloemkool spek gratin

  


We zijn al weer bijna op de laatste dag van het jaar uitgekomen en wat is het toch weer voorbij gevlogen. En er is zoveel gebeurd, ontslag, alle kinderen weer een jaartje ouder, we hebben gelachen, gehuild, zijn kwaad geweest en heel vrolijk. En optimistisch over 2012. Bij dezen wil ik iedereen een fijn en gelukkig 2012 wensen.

Dorie verrast ons tijdens dit laatste gerecht van het jaar met gegratineerde bloemkool. Normaal gesproken kook ik hem gewoon, of roerbak ik het door pasta of rijst. Maar als ovenschotel was het een compleet nieuwe ervaring.
Maar dat is dan ook wel weer de fun natuurlijk.

Ik heb het op een dag gemaakt dat mijn schoonzus ook altijd aanschuift, dus dat levert wel een risico op (ik kan niets verbloemen), maar zowaar, ze heeft twee keer opgeschept (en dat gebeurd niet vaak).

Het was ook erg lekker. Een leuke afwisseling op het normale recept en zeker een die wij vaker gaan maken. Ik zou alleen de bloemkool iets langer koken, persoonlijk vond ik hem nog iets te crunchy. Maar dat is echt een kleinigheidje.

Wil je weten wat de andere kookliefhebsters gemaakt hebben dan nodig ik je uit om te kijken op:

http://www.frenchfridayswithdorie.com/?p=946#comments


Geen opmerkingen: