donderdag 15 december 2011

The Daring Kitchen: Char Sui

  





Blog checking lines: Our Daring Cooks’ December 2012 hostess is Sara from Belly Rumbles! Sara chose awesome Char Sui Bao as our challenge, where we made the buns, Char Sui, and filling from scratch delicious! 


Gelukkig voor jullie zitten wij nu te lezen achter de computer in plaats van live, want ik was grieperig (en nu nog steeds een beetje). Ben ik de laatste dagen beroerd geweest zeg. Gelukkig had ik dit recept al gemaakt, dus kan ik het alsnog bloggen, al is het een dagje te laat.


Maar ja door de griep heb ik nu achterstallig onderhoud in het huis. Wat kunnen 3 kinderen een partij troep veroorzaken in een paar dagen. Dat wordt puinruimen.


En de uitdaging van de maand december, Char Sui. Char Sui is lekker, een beetje zoetig. Ik had kleine porties vlees gemaakt, zodat er niet gevochten hoefde te worden en dat was maar goed ook. Het was allemaal op. Bedankt Sara voor deze challenge. Dit is zeker een maaltijd die vaker gegeten gaat worden.


Voor het recept heb ik hetgeen gekozen zonder de voedselkleurstoffen en de maltose, zo puur mogelijk. En dan het recept:


Ingredienten:
- 1 theelepel zout;
- 1 theelepel sesamolie;
- 1 theelepel donkere sojasaus;
- 1 theelepel gemalen witte peper;
- 2 eetlepels honing;
- 2 eetlepels suiker;
- 2 eetlepels oestersaus;
- 1 eetlepel kookwijn;
- 1 theelepel chinese vijfkruiden poeder;
- 750 gram varkenshaas


Bereiding:
Plaats de varkenshaas in een kom en meng alle andere ingredienten in een klein schaaltje. Bedek de varkenshaas met 2/3 van het marinade mengsel. Marineer tenminste 4 uur. Verhit de grillpan voor en strijk de varkenshaas met olie in. Grill ongeveer 15 minuten, waarbij je goed oplet om op tijd het vlees om te draaien.
Smeer de varkenshaas nogmaals in met de resterende marinade.


En dan het eindresultaat:



Geen opmerkingen: