vrijdag 23 december 2011

FFwD: crème brûlée

  

Vandaag mijn laatste dag gewerkt. Wegens een reorganisatie werd onze afdeling opgeheven. Aan de ene kant jammer, ik heb geweldig leuke collega’s en uitdagend werk. Aan de andere kant wel een kans. Een kans om mijn droom waar te maken. Maar het voelt nog wel erg raar. Vanavond hebben we nog een afscheidsborrel en dan is het definitief afgelopen. Ik kan alleen maar hopen dat iedereen op zijn pootjes terecht komt.


Maar dat terzijde. Voor vandaag had ik nog nooit creme brulee gemaakt en heb speciaal een brandertje aangeschaft (altijd handig bij je eigen kookstudio).

Onderin heb ik een theelepel pruimenjam gedaan, die ik zelf gemaakt heb. Dat vind ik dan toch weer een leuk accent. En verder is het een compleet zelf gemaakte custard. Even laten staan in de koelkast (een paar uurtjes), zodat er een velletje op de custard komt en je kan er een beetje suiker op strooien. Branden maar en je hebt een heerlijk crunchy nagerecht.
Ik vond het echt een toppertje. En het ziet er ook echt feestelijk uit.
Ik kan me voorstellen dat dat een heerlijk nagerecht is na het kerstdiner. Kaarsjes aan, dennentakjes en kerstballen op tafel en dan zo’n heerlijk nagerecht... Kunnen jullie je het ook al voorstellen?

Het is niet de bedoeling dat we de recepten publiceren. Wil je weten wat onze andere kookliefhebbers uit de groep hebben gemaakt, dan kun je dat zien op: http://www.frenchfridayswithdorie.com/




Geen opmerkingen: