vrijdag 6 januari 2012

FFwD: Bubbel brioche bolletjes

  

Deze week is het voor ons uitgekozen recept om te koken uit Dorie Greenspans boek: around my french table: bubbel brioche bolletjes.
En omdat de kindjes kerstvakantie hadden, wilden ze allemaal helpen. Gelukkis was dit een gemakkelijk recept en de jongste bleef uiteindelijk hangen. Hij heeft het deeg gemixd, in stukjes gesneden, de bolletjes gerold en uiteindelijk heb ik alles gebakken in de oven (dat werd toch voor een driejarige net wat te gevaarlijk). En natuurlijk heeft hij ze mee opgegeten. En ze smaakten heerlijk. Hij is overladen met complimenten (ik denk dat hij nu altijd mee wil helpen).

Het is in ieder geval een recept wat ik nog vaker ga maken in de toekomst. Een echte zondagochtend lekkernij. De broodjes zijn luchtig, zijdezacht en precies goed van smaak. En ze zien er ook nog gewerldig uit.
En het was natuurlijk ook een niet al te moeilijk recept. Het enige addertje onder het gras was dat het deeg een nacht in de koelkast moest rusten (en dat zag ik pas op Donderdag, toen ik de broodjes bij de lunch wilde serveren).
Dus hebben we ze vandaag bij de lunch gegeten. Gelukkig had ik al brood gebakken voor Donderdag, zodat we geen honger hebben hoeven te lijden (LOL).

Volgende week proberen we Monsieur Jacques Armagnac kip uit (klinkt leuk he), maar als je deze week wilt kijken wat de andere FFwD-koks hebben gebakken dan kun je dat terug vinden op:

http://www.frenchfridayswithdorie.com/?p=949

Prettig weekend.








Geen opmerkingen: