maandag 19 november 2012

Restjes: courgette en aubergine

  
Zaterdag was het jaarlijkse ronde tafel 73 evenement: het running dinner. Een superleuk activiteit, waarbij je wordt ingedeeld voor het voorgerecht, hoofdgerecht of nagerecht. 's Avonds bel je waar je heen moet voor je voorgerecht en/of hoofdgerecht (complete verrassing). En wanneer je zelf het voorgerecht of hoofdgerecht maakt, hoor je een deurbel en zie je op dat moment pas wie jouw visite wordt.
Al met al het is erg verrassend en superlekker.
Wij waren dit jaar ingedeeld voor het hoofdgerecht. En we hebben pasta met een saltimbocca van kalfsschnitzel op en een courgette medaillon.

Maar dan houdt je altijd wat over. In mijn geval dus aubergine, tomaat, courgette, zelfgemaakte rode pesto en basilicum.
Zo zonde vind ik dat dan.
Dus vandaag maar eens aan de kokkerel geslagen en gekeken of ik er nog wat mee kon en zo weer inspiratie opdoen voor mijn blog en/of mijn kookstudio's.

En tada, bovenstaand het eindresultaat. Een vegetarische ovenschotel met aardappel, aubergine, courgette en rode pesto. Gegarneerd met tomaat, basilicum en kaas. Als tweede gemarineerde aubergine in een soja-sesam saus. En als laatste een courgette-mosterdsoep.

Alledrie unieke gerechten, die zeer lekker waren. En als je je nou afvraagt wat dat leuke kaarsje en die mooie bloem nu op de achtergrond van de foto doet.
Ik had gisteravond mijn tafel leuk aangekleed met kaarsen, bloemen en wijnglazen. Voor mijzelf vond ik het een superresultaat. Wat vindt jij?



Geen opmerkingen: