zondag 27 januari 2013

Twd: franse appeltaart

Tja, het is geen Dinsdag, Schuldig. Ik was een paar dagen weg en vergeten de post in de wachtrij te plaatsen. En dan ineens is het zondag.
Toch vond ik het zonde om het recept niet te posten. Het was namelijk wel lekker. Het taartdeeg was niet gezoet, werd blind gebakken en gevuld met een grove moes. De moes leek een beetje op appelflapvulling. Daarboven was een mooi patroon van granny smith appels gelegd. Deze werden besmeert met een klontje boter en vervolgens in de oven geplaatst totdat de appel gaar was en de randen gebruind waren.

Of het de lekkerste appeltaart was die ik ooit geproefd heb? Nee, hij is zeker erg lekker, maar er zijn betere, echt Hollandse, appeltaarten.
Ook mijn man was diezelfde mening toegedaan. Dat gaf niet hoor: hij ging toch wel op!

Zo nu druk weer verder met mijn voorbereidingen voor de high tea die morgen een aantal dames komt volgen. De dames gaan zelf alle hapjes bereiden en vervolgens onder het genot van heerlijke thee opdrinken.

Leuk om te zeggen is dat  de thee van bloesem theehuis uit Herpen is. Een theehuis waar mensen met een beperking werken en leren. Een sociale en lokale thee dus,
En nog lekker ook, dus een aanrader voor iedereen!

Nu ik er zo over nadenk, die thee zou trouwens ook lekker gesmaakt hebben bij deze appeltaart.

Wil je het recept hebben dan kun je dat vinden (in het Engels) op de site van onze host van deze dinsdag:
http://www.kitchenlaw.blogspot.nl/2013/01/bwj-french-apple-tart.html



Geen opmerkingen: